Як працюють подушки безпеки?

Сучасні автомобілі обладнані безліччю вбудованих функцій безпеки: пасками безпеки, регульованими підголівниками, протибуксовочною системою та антиблокувальною системою гальм. Всі вони необхідні для зниження фізичних наслідків аварійного зіткнення для водія і пасажирів. Однак, найбільш затребуваною функцією, на сьогоднішній день, визнана подушка безпеки (airbag, аірбег).

Як працюють подушки безпеки? Все, що Вам потрібно про них знати.

Сучасні автомобілі обладнані безліччю вбудованих функцій безпеки: пасками безпеки, регульованими підголівниками, противобуксовочной системою і антиблокувальною системою гальм. Всі вони передбачені з метою зниження фізичних наслідків аварійного зіткнення для водія і пасажирів. Однак, найбільш затребуваною функцією, на сьогоднішній день, визнана подушка безпеки (airbag, аірбег).

У момент зіткнення виникає інерційний рух вперед. Ремінь фіксує положення тіла, а розкриті подушки безпеки, завдяки своїй конструкції, пом'якшують та запобігають удару голови об торпедо автомобіля. Також аірбегі значно знижують ймовірність травм голови, компресійних переломів шийного відділу хребта.

Але яким чином, наповнений повітрям мішок, який з легкістю поміщається в приладовій панелі автомобіля, здатний досягти таких результатів безпеки? Весь секрет у невеликому заряді вибухової речовини, що активує airbag і правильно налаштованого блоку управління. Але перед тим, як ми заглибимося в роботу подушки безпеки, давайте розберемося, чому зіткнення викликають травми, і з'ясуємо роль імпульсу в цьому процесі.

Вивчивши принцип роботи пасивної безпеки авто ми зрозуміємо, для чого потрібні подушки і чому вони не вистрілюють кожен раз, коли ми гальмуємо або зупиняємося на світлофорі.

Роль енергії в момент зіткнення

Енергія відіграє важливу роль практично у всьому, що ми робимо, і це включає в себе керування транспортним засобом. Енергія, як і більшість речей, контролюється законами фізики. Більш конкретно, енергія, що бере участь під час керування автомобілем, керується законами руху. Щоб зрозуміти, чому це так важливо, нам потрібно згадати шкільний курс про масу і швидкість.

Будь-який рухомий об'єкт має масу - кількість матеріалу, яке містить об'єкт. Це міра, тісно пов'язана з вагою об'єкта. Рухомий об'єкт також має швидкість, яка орієнтована на конкретний напрям. Коли об'єкт має масу і швидкість, він також має кінетичної енергією. Чим більше маса і швидкість об'єкта, тим більша кількість кінетичної енергії він має.

Це не стає проблемою рівно до тих пір, поки об'єкт не перестане рухатися через зіткнення з іншим об'єктом. Накопичена кінетична енергія не може просто зникнути, вона повинна кудись йти. Чим вище швидкість, тим важче зупинитися і тим більше шкоди, буде нанесено автомобілю в момент удару.

Конструкція більшості сучасних автомобілів розрахована на поглинання більшої частини цієї енергії під час зіткнення. В деякій мірі це знижує небезпеку, проте не враховується факт, що водій і пасажири також є об'єктами, які мають свою власну масу, а під час зупинки транспортного засобу також мають свою власну швидкість. До подушок безпеки єдиними речами, які заважали водієві та пасажирам продовжувати рух вперед, були їх ремені безпеки.

Хоча ремені безпеки, без сумніву, врятували багато життів, вони не захищають голову і шию. Ремінь безпеки всього лише зупиняє тулуб від подальшого руху вперед і тягне вас назад на сидіння. Під час цього руху голова і шия висуваються вперед і різко перекидаються, що часто призводить до пошкодження м'язів і суглобів шиї. Крім того, швидкість, з якою це відбувається, залежить від швидкості руху транспортного засобу. На більш високих швидкостях рух вперед може все ще нести голову в приладову панель автомобіля. Подушка безпеки приймає удар на себе, амортизує і запобігає момент зіткнення голови і шиї з панеллю приладів. Це можливо тільки завдяки унікальному способу роботи подушок безпеки.

Як працюють подушки безпеки?

Подушки безпеки спрацьовують в момент удару і наступного за ним екстреного гальмування. Як тільки голова водія або пасажира стикається з ними, вони починають плавно спускатися. Якби подушка безпеки залишалася в натягу, то це не вирішило б проблему різкого опрокидування голови й шиї назад, так як ваша голова просто відскочила б від неї.

Все це можливо через низку датчиків і невеликого вибуху пиропатрону. Подушка безпеки включає акселерометр, який виявляє зміни швидкості. Якщо він вбачить уповільнення вище заданої швидкості, що перевищує нормальні швидкості гальмування, він подає сигнал в систему подушки безпеки.

Ланцюг пропускає електричний струм через нагрівальний елемент, який, в свою чергу, запалює вибухову речовину. Піропатрон вистрілює і виробляє велику кількість нешкідливого газу, який спрямовується в airbag. Нейлоновий мішок, який упакований в простір за накладкою керма або на стороні пасажира, надувається у велику подушку. Коли голова водія або пасажира з нею стикається, газ починає виходити через невеликі отвори по краях, і вона починає спускатися. На той час, коли автомобіль повністю зупиниться, аірбег повинен повністю сдутися.

Чи ефективні подушки безпеки?

Багаторічне вдосконалення аірбегов знизило відсоток випадкових смертей від їх використання. Це було досягнуто завдяки численним краш-тестів, змін в дизайні, розмірі, часу й потужності спрацьовування, спеціального навчання водіїв правильнії експлуатації системи SRS AIRBAG.

Варто запам'ятати, що подушки безпеки - це лише один з елементів пасивної системи захисту. Вони ефективні, але не призначені для самостійної роботи. Подушки безпеки повинні експлуатуватися тільки в комплексі з пасками і справним блоком управління SRS airbag.

Вкрай важливо дотримуватися обережності та рекомендацій виробника. При неправильному положенні сидіння або не пристебнутих пасках, вибух, який призводить до спрацьовування, може спричинити за собою удари грудної клітини. Також підвищується ймовірність ризику пошкодження очей і втрати слуху.

Важливим є питання використання подушок безпеки в автомобілях, які перевозять маленьких дітей. Не дивлячись на те, що сучасні подушки безпеки надуваються з меншим зусиллям, ніж старі моделі, все ж не рекомендується розміщувати дитячі автокрісла на передніх сидіннях транспортних засобів, де є активна подушка безпеки.

ЗАЛИШИЛИСЬ ПИТАННЯ?
КОНСУЛЬТАЦІЯ ФАХІВЦЯ БЕЗКОШТОВНО!

Отримати додаткову інформацію, зробити розрахунок вартості, дізнатися про комплекс додаткових послуг, Ви можете по телефону: